Kesäblogi

Jussi Kinnunen

Kirjoitan tätä blogia Savon Sydämestä, tai ainakin läheltä sitä. 300 metriä on sen nimiseen hotelliin matkaa 😉 kannattaa googlata. Tästä on lyhyt matka niin Tahkolle kuin Suomen yhdelle kauneimmista hiekkarannoista, jonka ainoa puute on ihmisten vähyys. Tillikanjärven rannalla voi törmätä vaikkapa Venäjän rajakiveen. Venäjänhiekasta puhutaan, on pehmeämpää kuin missään muualla.

Olemme sopeutuneet maisemaan hyvin, pientä pintaremonttia ja hengenravintoa, tänäänkin kuuntelimme torilla gospelia ja todistuksen vanhalta kaverilta 50-vuoden takaa. Varpaisjärven / Lapinlahden seurakunta on aikalailla vireä, joka torstai on toritapahtuma jommalla kummalla torilla. Täällä Varpaisjärven puolella on kaunis rukoushuone, jonne kannattaa pistäytyä lomalla. Ohjelma löytyy Lapinlahden srk:n sivuilta.

Kotiseurakunnassa Kaarinan Kotikirkossa on joka sunnuntai klo 11.00 ohjelmaa, sielläkin kannattaa käydä, myös matkalaisten jotka ovat sielläpäin lomalla.
Jumalan sanaa luetaan päivittäin ja juuri tänään oli myös psalmi 118 vuorossa, se on todella kaunis Messias-psalmi. Jae 21-29 on myös Uudesta testamentista tuttua tekstiä ja kun muistetaan Jeesuksen nimi hepreaksi Yeshua pelastaja / lunastaja, kulmakivenä mainittu Matt 21:42 (22-23). Raamattu puhuu meille kesälläkin. On hienoa lukea Matt 11:28-30, nyt on levon aikaa monella, kun loma on alkanut. Näin poikkeuksellisena kesänä on hyvä pysyä kotimaassa ja noudattaa varovaisuutta, toisaalta on hienoa, kun saa ihan suosituksella olla hiukan enemmän omien joukossa.

Oli poikkeustila tai ei, rukousaiheet eivät katso aikaa eikä paikkaa, paljon pyydetään rukousta sairauksia vastaan, on vaikeaa ja vielä vaikeampaa sairautta. On hyvä muistaa kesälläkin rukoilla ihmisten puolesta, tänään on hyvä päivä rukoukseen, huomennakin on ja ylihuomenna. Tämä aika antaa myös aikaa hiljentymiseen, kannattaa hyödyntää. Täällä Savon sydämessä on tahti rauhallisempi. Oikeasti sen huomaa, kun tulee ruuhka-Suomesta tänne ”oekeitten immeisten muahan”, siinä huomaa ettei se minuutin parin juttutuokio haittaa vaikka menisikin puolituntia 😉

Siunattua kesää Teille jokaiselle yhdessä ja erikseen, jos satut ”poekkeemaan kulumille, niin poekkee sumpille, pullan suat tuuva ite.”

– jussi kinnunen