Ilmoitusluontoinen bloggaus, päivitys

Puolitoista vuotta taaksepäin kirjoitin ”ilmoitusluontoinen bloggaus” -nimellä tälle samalle sivustolle. Nyt taitaa olla aika päivittää tuota kirjettä.

Olen eläköitynyt ja opetellut elämään sepelvaltimotaudin ja niskavikojeni kanssa, lääkitys lienee kohdallaan;) ja jaksaminen hiukan parempaa. Eri vaiheiden jälkeen johtoryhmä toi esille pyynnön paluusta aktiivivanhimman tehtäviin. Kun olimme siitä käyneet keskusteluja, tulimme siihen tulokseen että se on mahdollista, huomioiden jotkut asiat jotka rasittavat liikaa. Siksi olen sitten palannut, emeritus-vanhimmasta, aktiivivanhimmaksi, tosinharmaiden määrään hiuksissa tuo ei ole vaikuttanut, ehkä päinvastoin.

Vakavasti puhuen seurakunta ja ihmiset siellä, ovat käyneet ajan saatossa rakkaiksi ja koska nyt uudessa tilanteessa tarvittiin vastuunkantoon lisää apua, päädyimme tähän ratkaisuun. Kuten edellisessäkin ilmoituksessa, tähänkään ei liity suurta dramatiikkaa. Vanhimmiston suhteen muuttuneet tilanteet vain vaativat lisävastuun jakajaa. Koen että tarvittaessa täytyy mahdollisuuksiensa mukaan kantaa osaltaan vastuuta, jos siihen pystyy, mutta levosta käsin.

Tänään ehtoolliskokouksessa Toni ja Riku ja seurakunta siunasivat minut tehtävään ja näin jatkamme perinnettä, jossa vanhimmat viettävät syntymäpäiviään samana päivänä;)

Pyydän ymmärrystä, kun en osallistu ihan jokaiseen tehtävään, vaan pyrimme jakamaan tehtävät niin, että jaksan hoitaa ne jotka vastuulleni tulevat. En siis pyrikään olemaan jokaisessa hommassa mukana, vaan teemme uudelleenjärjestelyjä ja jakoja.

Siunaten